MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Ahad, Februari 08, 2009

Logo M. Shariff Production Dari Gambar M. Shariff 1973



Bandingkan dua gambar ini. Pertama, gambar asal yang saya ambil semasa M. Shariff (masih bujang) tinggal di Wisma Belia, Kuala Lumpur dalam tahun 1973. Gambar ini saya ambil dengan kamera biasa yang berharga RM18. (Kamera pertama saya dibeli kongsi dengan adik saya Yusof). Kedua, gambar logo M. Shariff Production di penghujung tahun 80an. M. Shariff jadikan logo penerbitan album-albumnya dengan menambahkan kaca mata pada gambar yang saya ambil ini.

Saya mula berkawan rapat dengan M. Shariff sejak tahun 1973. Ketika itu M. Shariff tinggal di bilik sewa di Wisma Belia, 40 Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur. Saya baru berjinak-jinak menjadi Wartawan Sambilan Akhbar Berita Harian ketika itu. Saya banyak menulis artikel-artikel hiburan dan puisi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan