MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Ahad, September 27, 2009

Berita Hiburan Pertama Saya di Akhbar Berita Harian Tahun 1974



"..........Setelah lama bergiat di arina seni suara, penyanyi Ahmadi Hassan akan muncul dengan albam pertamanya berbentuk EP membawakan lagu-lagu yang berirama Hindustan. Ahmadi Hassan ataupun nama sebenarnya Ahmad Haji Hassan adalah juga seorang pelakun yang tidak asing lagi dalam rancangan "Fajar Di Bumi Permata" terbitan Siaran Pembangunan RTM. Dalam derama ini beliau memegang peranan sebagai Cad........."

Inilah petikan dari berita hiburan tulisan saya yang pertama kali disiarkan di akhbar Berita Harian Sabtu, 23 Februari, 1974. Ketika ini usia saya baru 20 tahun, tinggal di Kuala Lumpur. Saya kerap ke rumah sewa Ahmadi Hassan di Dato' Keramat. Saya panggil dia abang Mat. Isteri Ahmadi Hassan ketika itu Hassenah Abu, bekerja bersama-sama dengan saya di Ibu Pejabat Telekom Bukit Mahkamah, Kuala Lumpur.

1 ulasan: