MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Rabu, Oktober 07, 2009

Majalah X-Ray Di Tahun 2002/2003





Majalah X-RAY - 'Dah La Kartun, Lawak Pula....' saya hasilkan bersama-sama dengan adik saya Kartunis Yusof M. Hashim (Pak Kojek) juga rakan-rakan JoDesa, Sha, Kalam, Sitora, Ahmad Shah Hanafiah, Jalel, Mat Udoh, Mat Leh, Mazli, Sam, EzWan, Dion, Ranum, S. Mohamad, Uda dan Ucop. Majalah X-Ray sebuah majalah jenaka dan kartun. Jika kekurangan bahan, saya sendiri terpaksa mencari idea-idea lucu untuk ditulis dan ditambah ke dalam majalah ini.

Tahun 2002/2003 saya menjadi Editor Kumpulan kepada 5 buah majalah. Kisah Benar, Koleksi Misteri, Pelik Benar, Kena dan X-ray terbitan Kalam Ilham Sdn. Bhd. Batu Caves, Selangor. Pejabat Editor terletak di Bandar Sunway, Seberang Jaya, Seberang Perai. Dalam sebulan kami mesti siapkan 5 buah majalah. Kerja 24 jam. Tetapi atas satu sebab yang tidak dapat dielakkan, saya menutup pejabat di Seberang Jaya dan menarik diri jadi menjadi editor dan pengurusan kesemua penerbitan ini.

Gambar Kiri Bawah - Yusof M. Hashim (Pak Kojek) Ketua Kartunis X-Ray

Tiada ulasan:

Catat Ulasan