MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Ahad, Ogos 21, 2011

Terima gambar Dato' L. Ramli dan Datin Kamariah



Terima gambar ini dari sahabat saya L. Ramlie.

Tahniah kini penyanyi yang terkenal dari tahun 60an hingga sekarang ini telah bergelar Dato' Hj. L. Ramli dan isterinya Datin Hajjah Kamariah Yatim.

Gelaran ini diterima dari Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri Pulau Pinang sempena ulang tahun hari jadi TYT baru baru ini.

Setinggi-tinggi tahniah dari saya dan rakan rakan seperjuangan. Semoga Dato' diberkati Allah terus sihat sejahtera dan terus perjuangkan lagu-lagu irama 60an.

Beliau dilahirkan pada tahun 1942 di Sungai Nibong Besar, Pulau Pinang, dari keturunan campuran Melayu dan Siam. L. Ramli mula menceburkan diri dalam bidang seni dengan menyertai kumpulan boria di kampungnya.

Beliau kemudiannya merakamkan lagu Dara Pujaan pada tahun 1962 bersama kugiran Orkes Teruna Ria. Apabila mendapat sambutan hangat, beliau terus merakamkan lagu-lagunya bersama kugiran ini seperti Antara Kau Dan Aku, Salma, Pertemuan Terakhir, Puja, Nasib Si Pungguk, Oh Nona, Teruna Pun Tidak Dara Pun Bukan dan Sudah Ku Katakan.

Beliau telah menghasilkan 12 album sehingga 2004. Dara Pujaan (1962) bersama kugiran Orkes Teruna Ria Kenangan Bersama Dara Pujaan bersama Band Delima dengan tajuk Dara Pujaanku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan