MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Selasa, Januari 20, 2009

Pak Su Sabri Pemimpin D'Santani



Kugiran D’Santani pernah mengambil bahagian dalam pertandingan Juara Kugiran anjuran RTM suatu ketika dahulu. Kugiran ini dipimpin oleh Encik Sobri Md Isa, pemain gitar utama yang dikenali dengan panggilan ‘Pak Su’. Kugiran ini juga pernah dinobatkan sebagai Johan Juara Kugiran 60an dalam satu pertandingan anjuran M. Shariff Production tidak lama dulu.
Pak Su merupakan rakan karib DJ Radio Kedah FM, Azarudin Othman (Allahyarham) ataupun lebih dikenali dengan panggilan Pak Din. 

Tahun 2005, melalui Pak Din saya telah memilih Pak Su bersama-sama dengan Kugiran D’Santani merakamkan album S. Jibeng – Sanggul Dua di Studio Channel Eleven, Kuala Lumpur. Selain dari muzik The Zurah II, empat buah lagu dalam album tersebut menggunakan muzik live sentuhan Pak Su dan D’Santani. Tahun 2006, sekali lagi saya bawa Pak Su ke Kuala Lumpur bermain gitar solo dalam 14 buah lagu berirama 60an untuk album Instrumental 60an keluaran Insictech Musicland Sdn. Bhd. Kuala Lumpur.

Baru-baru ini saya telefon bertanya khabar Pak Su, katanya sekarang kurang undangan. Jika hendak mengundang Kumpulan D’Santani bolehlah berhubung dengan saya (Omara – 013 4220091). Sentuhan Pak Su dengan D’Santani memang benar-benar berkualiti 60an.

Gambar Kiri - Saya, Pak Su, Tamrin Ibrahim Pendek dan S. Azlee semasa di Studio Channel Eleven. 

Gambar Kanan – Kulit belakang Album S. Jibeng - Sanggul Dua. Pak Su bersama-sama dengan anggota kumpulan dan Deejay Pak Din duduk di tengah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan