MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Sabtu, Ogos 15, 2009

Di Festival Filem Klasik Paradise Kali Ke 5


Malam 12 Ogos lepas saya bersama-sama dengan bintang-bintang filem klasik di Paradise Sandy Beach Resort, Pulau Pinang. Datuk Aziz Sattar dan Imuda berkali-kali telefon ajak saya ke sana walaupun saya tidak terlibat dengan majlis Festival Filem Klasik Paradise buat kali kelima yang diadakan selama tiga hari itu.

Saya bersama-sama mereka di majlis makan malam di tepi pantai sambil berkaraoke. Turut bersama ialah bintang-bitang filem Klasik yang tidak asing lagi iaitu; Datuk Maria Menado, Datuk Mustapha Maarof , Salma Ahmad, Rozita Rohaizad, Aimi Jarr, Tan Sri Jins Shamsuddin, Kassim Masdor, Kuswadinata dan ramai lagi.

Mariani, Uji Rashid dan Hail Amir tiba lewat sedikit di malam itu. Saya bersama-sama Datuk Aziz Sattar, Kassim Masdor dan Imuda telah berbual-bual di lobi hingga jam 2.30 pagi. Banyak ilmu-ilmu dan nasihat serta cerita-cerita Datuk Aziz di zaman kegiatannya semasa di Studio Jalan Ampas turut diceritakan.

Tahniah kepada Paradise Sandy Beach Resort, Pulau Pinang mengambil inisiatif menganjurkan Festival Filem Klasik Paradise buat kali kelima tersebut dengan jayanya. Tayangan filem Sumpah Puntianak, Pendekar Bujang Lapuk dan Panca Delima serta bengkel dan diskusi diadakan khusus untuk para peserta yang terbabit sepanjang festival itu berlangsung.

Gambar: Datuk Aziz Sattar, Omar Hashim (saya) dan pencipta/pengubah lagu yang tidak asing lagi Kassim Masdor dari Singapura. Foto diambil oleh: Imuda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan