MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Isnin, Ogos 31, 2009

Pertemuan Semula Selepas Lebih 20 Tahun Di Pagi Merdeka



Alangkah indahnya 31 Ogos 2009, jatuh pula di bulan Ramadhan, di pagi yang mulia.... pertemuan dua orang rakan yang berpisah lebih 20 tahun yang lalu... Omar Hashim dan Mohd. Ismail Ariffin - yang kerja, berpersatuan dan berkarya bersama. Semasa saya sampai untuk menjadi hakim pertandingan nasyid di Walk @ Bertam Ramadhan Fest Pusat Bandar Bertam Perdana Kepala Batas Seberang Perai tiba-tiba Ismail @ MIA @ Mael muncul hulurkan salam.

Saya tidak menjangka kedatangan Mael walaupun sebelum ini kami sering berhubung melalui Facebook di internet. Mael dapat kesan saya awal tahun ini melalui Astro Awani Channel 105 Tv Astro. Dari situ dia buka laman web saya Warisan Boria. Kemudian dia telefon saya. Hantar email... dan paling terbaru guna Facebook pula. Bila saya maklumkan di Facebook saya akan menjadi hakim pertandingan nasyid di Pusat Bandar Bertam Perdana, Mael mengambil kesempatan ini untuk menemui saya.

Saya tergamam! Macam tak percaya yang itulah dia Ismail Ariffin dulu. Tapi riak muka dan suara tidak berubah. Inilah dia gambar pertama pertemuan kami yang terbaru dirakamkan. Di atas riba Ismail ialah anaknya Khairul Azizi, 10 tahun. Kami hanya boleh berbual seketika kerana saya terpaksa duduk di meja pengadil pertandingan selepas itu.

Untuk pengetahuan semua, Mohd. Ismail Ariffin ialah penulis skrip drama Tv dan teater yang tidak asing lagi suatu ketika dulu. Antara skrip teaternya yang pernah memenangi johan pertandingan teater peringkat kebangsaan ialah 'Raja Pengemis'. Siri Drama Tv 'Santan Berlada' yang popular dulu juga ditulis oleh Ismail bersama-sama dengan A. Wahid Nasir dan seorang lagi penulis skrip. Beliau juga pernah memenangi Anugerah Seri Angkasa RTM.

InsyaAllah selepas ini kami akan bertemu lagi jika dipanjangkan umur. Banyak cerita yang hendak dikongsikan bersama..... Gambar kanan diambil pada 31 Ogos 2009. Gambar kiri tahun 1977.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan