MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Khamis, Ogos 27, 2009

Poster 24 Tahun Yang Lalu Persembahan Pentas Di Penaga


Poster kenang-kenangan. Kira-kira 24 tahun yang lalu, saya bersama-sama dengan persatuan pimpinan saya Kumpulan Senibudaya Dan Drama Rakyat (KUDRAT) Seberang Perai telah menganjurkan sebuah persembahan pentas terbesar selama dua malam yang diberinama Malam Setangkai Irama.

Persembahan bertempat di Dewan Penaga, Penaga, Seberang Perai Utara telah diadakan pada 5 dan 6hb. Mei 1985. Artis-artis yang terlibat ialah - Nasir P. Ramlee, Liza Abdullah, Malek Redzuan, Azlina Aziz, A.R. Badol, Norlia Ramly, Yahya Sulung dan Ibrahim Pendek. Band iringan ialah Band Chandeni pimpinan Hamid Khan.

Satu peristiwa yang tak dapat dilupakan ialah apabila sekumpulan penonton bertindak ganas ingin mengganggu artis wanita terutamanya Azlina Aziz yang sedang menyanyi. Saya terpaksa melarikan Azlina Aziz, Norlia Ramly dan Liza Abdullah dengan kereta bawa pulang ke hotel di Butterworth untuk menyelamatkan keadaan. Keesokkan harinya kami telah buat aduan di Balai Polis Butterworth. Persembahan malam ke dua diteruskan dengan bantuan pihak polis dan keadaan kembali tenang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan