MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Jumaat, Mac 27, 2009

Bintang Bintang Filem Melayu Di Rumah P. Ramlee


Tahun 2006. Seniman Aziz Sattar (ketika itu belum lagi menerima anugerah Datuk) telefon saya beritahu dia dan rakan-rakannya bintang filem melayu akan membuat lawatan ke Rumah Kelahiran P. Ramlee di Pulau Pinang. Mereka dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur dan Singapura. Dua hari sebelum itu saya telah menyambut kedatangan mereka di Plaza Tol Juru, Seberang Perai dan membawa ke hotel di Tanjung Bunga Pulau Pinang. Yang tidak bersama hanya Wahid Satay kerana beliau ada pertunjukan di Kulim, Kedah.

Dari kiri - Abu Bakar Kassim, Seniwati Zaitun, isteri Zaini Sattar, orang Medan Indonesia, saya, orang Medah Indonesia (maaf saya terlupa namanya), Penari Zaini Sattar (adik kepada Aziz Sattar), Suami Seniwati Zaitun, Aziz Sattar, Ning Yatimah, Yusof M. Hashim (di belakang) dan Seniwati Hashimah Yon.

Lihat gambar kiri - bezanya Zaitun dulu dengan Zaitun sekarang (bertudung merah)

Terima kasih saya kepada pasangan suami isteri dari Medan, Indonesia ini yang telah sudi menghadiahkan kepada saya gambar yang diambil dari kameranya ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan