MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Rabu, Mei 06, 2009

Telah Menghasilkan 4 Buah Blog Rasmi Yang Aktif





Sehingga kini saya telah menghasilkan empat buat blog secara rasmi dan beberapa buah blog lagi masih dalam percubaan. Alhamdullilah, bersyukur kepada Allah yang memberi tenaga, fikiran, dayausaha dan kebolehan kepada saya untuk terus berkarya dalam blog-blog ini. Saya juga sedang berusaha menerbitkan sebuah laman web (masih dalam pembinaan) dimana saya akan kumpulkan kesemua bahan-bahan dalam blog saya menjadikannya sebuah laman web.

Antara blog yang paling lama saya ialah -

Blog Warisan Boria - http://warisanboria.blogspot.com

Blog ini telah dilancarkan pada 18 Mac 2009 oleh: Encik Siri Neng Buah, Pengarah Seni Budaya dan Warisan, Jabatan Warisan Negara, Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia. Satu-satunya blog mengenai seni warisan 'Boria' yang saya telah usahakan hampir tiga tahun yang lalu. Mendapat kunjungan dari dalam dan luar negara. Menjadi rujukan guru-guru dari seluruh Malaysia dan pelajar-pelajar IPT. 

Blog Di Sepanjang Riwayat Ku - http://mamutanjung.blogspot.com

Blog yang anda sedang layari sekarang ini. Walaupun baru hampir dua tahun ianya dilancarkan tapi jumlah pelawatnya agak tinggi setiap hari melebihi blog Warisan Boria. Saya kerap menerima email-email dan dihubungi oleh segenap lapisan masyarakat dari dalam dan luar negara. Maklum balas yang saya terima amatlah baik walaupun sebenarnya blog ini lebih menumpukan ke arah diri saya sendiri.

Blog Warisan Ghazal Parti - http://warisanghazalparti.blogspot.com

Baru setahun lebih dilancarkan. Oleh kerana seni persembahan Ghazal Parti juga berasal dari utara dan popular di Pulau Pinang, saya menghasilkankan juga blog ini untuk menjadi rujukan dan dilayari oleh peminat-peminat seni yang hampir pupus di negara kita. Kebetulan saya juga seorang peminat Ghazal Parti sejak dari zaman kanak-kanak dan banyak mengenali mereka-mereka yang terlibat. Blog ini saya tidak perbaharui selalu kerana kekurangan bahan.

Blog Wahai Melayu - http://wahaimelayu.blogspot.com/

Blog ini paling terbaru dilancarkan. Kandungannya masih kurang lagi, tapi saya menerima email-email yang menyokong penerbitannya. Sebagai orang Melayu, saya tersentuh bila melihat terdapat beberapa masalah yang berlaku kepada bangsa saya sendiri. Sekurang-kurangnya saya dapat suarakan pandangan dan pendapat saya dalam blog ini demi membaiki dan meningkatkan lagi Melayu dari segala segi.

1 ulasan: