MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Selasa, Mac 24, 2009

Joe Chelliah atau Johami Abdullah Nama Di Sebalik Roziah Latiff dan The Jayhawkers






Saya memang meminati nyanyian Roziah Latiff dan kumpulannya The Jayhawkers dari Negeri Sembilan semasa zaman remaja dulu. Kalau tak silap saya, Roziah dan The Jayhawkers pernah muncul dalam rancangan hiburan bersiri di Tv1 RTM ketika di zaman kegemilangannya dahulu iaitu sekitar di awal tahun 70an.

Kumpulan The Jayhawkers merupakan sebuah kugiran yang aktif pada era 1960-an/70-an. Ia pernah merakamkan lagu pada piring hitam dengan penyanyi utamanya Rodziah Latiff dibawah pimpinan Joe Chelliah yang juga seorang pencipta lagu.

Terima kasih kepada Joe Chelliah @ Johami Abdullah D.N.S., A.N.S., P.J.K. yang telah memberi kebenaran kepada saya menyiarkan gambar-gambar ini di laman ‘Di Sepanjang Riwayat Ku’ ini. Saya tak sangka menerima email dari beliau yang pernah menatap blog ini. Rupanya Joe Chelliah masih lagi aktif dan teringat saya akan lagu-lagu ciptaannya Nyanyian Roziah Latiff antaranya – Cinta Pertama, Oh Abang dan lain-lain lagi.

Sila klik laman blog Joe Chelliah - www.joechelliah.blogspot.com

Saksikan lagu Roziah Latiff  ciptaan Joe Chelliah CINTA PERTAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan