MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Isnin, Mac 16, 2009

Kecoh... Sahabat Saya Penyanyi/Pencipta Lagu Hang Mokhtar Diberitakan Meninggal Tetapi Bukan...


Pagi ini saya mendapat berita rakan seperjuangan saya dalam seni Hang Mokhtar meninggal dunia. Penyanyi popular sekitar era 80-an, Hang Mokhtar (gambar) kononnya telah meninggal dunia di Hospital Sultan Ismail (HSI) kerana serangan jantung awal pagi ini.

Saya SMS berita kematian ini kepada sahabat saya IMUDA di Kuala Lumpur. Tidak lama kemudian Imuda memberitahu saya berita itu tidak betul. Hang Mokhtar masih hidup. Berita yang keluar dalam akhbar-akhbar Arus Perdana itu tersilap lapuran.

Hang Mokhtar juga terkenal dengan lagu Ayoyo Samy, Lobang Korek, Siapa Tak Sayang Bini, Joget Mak Datin dan banyak lagi lagu-lagu sindiran.



Kali terakhir saya bertemu beliau semasa persembahan Hari Raya Anak-Anak Pulau Pinang yang diadakan di Kuala Lumpur tahun 2007. Saya mula mengenalinya semasa membuat rakaman album UntukMu Hijau Kuning di Studio Channel Eleven, Kuala Lumpur tahun 1991. Ketika itu Hang Mokhtar baru selesai menghasilkan sebuah album penyanyi-penyanyi cacat penglihatan.

Alhamdullilah, panjang lagi umur sahabat saya ni. Kesilapan berita ini membuatkan nama beliau tiba-tiba meletup popular walaupun tanpa digossip.

Klik untuk dengar sebuah lagu Hang Mokhtar - Kocik Kocik Jaga Kobou

Tiada ulasan:

Catat Ulasan