MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Selasa, Mac 31, 2009

H.M. Beseri atau Haris Mat 15 Tahun di Perlis FM


Haris Mat atau lebih dikenali dengan panggilan H.M. Beseri memang tidak asing lagi di Perlis FM (RTM Perlis). Sebelum naik pangkat bertugas di pejabat, beliau terkenal sebagai Deejay radio yang gemar berjenaka dan berceloteh dengan pendengar. Pagi tadi saya menerima panggilan telefon dari sahabat lama saya yang berasal dari Pulau Pinang ini. Sesekali memang kami berhubung, kalau dengar berita kematian atau rakan-rakan yang tidak sihat, kami sering memberi maklumat.


Haris 55 tahun, telah bertugas selama 15 tahun di RTM Perlis (kini sebagai Penyelia Siaran) Sebelum itu 3 tahun di RTM Kawasan Timur, Trengganu dan peringkat awalnya di RTM Pulau Pinang. Beliaulah yang mempopularkan rancangan 'Cha Habaq Mai Cha Habaq Pi' dan berjaya mengumpulkan ramai sahabat radio di Negeri Perlis dan sebahagian dari Kedah.

Nama Haris tidak dapat dipisahkan dari arena Muzik dan Seni Suara. Beliau rapat dengan Dato Mokhzani Ismail (Orkestra RTM), Dato Ahmad Nawab, S. Atan dan juga rakan sekolah Nasir P. Ramlee semasa di Pulau Pinang.

Bapa kepada tiga orang anak ini, walaupun terlibat sepenuh masa di bidang penyiaran dan muzik namun anak-anaknya berjaya di bidang pelajaran seperti engineer, pensyarah dan ijazah muzik.

Masa di Pulau Pinang, Haris menguruskan persembahan dan rakaman Ghazal Parti disamping persembahan-persembahan artis. Hingga sekarang beliau banyak menerbit dan mengurus persembahan hiburan di Perlis Indera Kayangan.

Saya hormati beliau sebagai seorang pakar rujuk dalam bidang 'entertainment' dan persembahan pentas. Beliau boleh dihubungi melalui telefon, Perlis FM atau Email: harismat@perlis.fm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan