MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Rabu, April 01, 2009

Selamat Harijadi 63 Tahun RTM Juga Untuk Warga Penyiar










1 April 1946, Jabatan Siaran Radio ditubuhkan di Singapura diikuti dengan penubuhan Jabatan Penyiaran. Tercetusnya darurat oleh komunis pada tahun 1948, membawa kepada perlunya perkhidmatan radio diperluaskan dan diperkembangkan. Kini usianya dah 63 tahun. Tua dah. Lagi tua tentulah bertambah matang! Syabas kepada RTM dan rakan-rakan penyiar semua terutamanya yang mengenali diri saya. Jasa RTM tak dapat saya lupakan, sejak dari bangku sekolah saya dah mula menulis dan berkarya dengan RTM. 

Ramai Deejay atau dulunya disebut 'juruhebah' yang agak rapat dan saya kenali. Tapi hanya ada beberapa gambar yang dapat saya kutip dari koleksi saya untuk disiarkan di sini. 

Gambar - Deejay PKZ, Hj. Chuari Selamat, Kamaruddin Haniffa, YY, H.M. Beseri, Yaafar Sahab, Sobariah Yusof, Norita Sudin dan Rogayah Hashim.

Namun saya tidak lupakan juga - Azizah Zahari Majid, Elly Suhaili, Eisya Salma, Mimi, Nurul, Zam, Zaf, Asri, Sofiah Hassan, Purkhan Mokhtar, TATA, Fauzi Zakaria, Omar Ahmad, Naim, Fauzi Dali, Zahari Sidek dan ramai lagi (maaf kalau terlupa sebut).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan