MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Selasa, Julai 21, 2009

Rakaman Boria Dendang Rakyat Radio Klasik Nasional



Selesai menguruskan kumpulan boria dalam rakaman boria Klasik Nasional minggu lepas. Saya turut menyediakan rangkap karangan dan juga berlakon sketsa.

Boria adalah salah satu segmen rancangan Dendang Rakyat yang disiarkan di radio Klasik Nasional ke seluruh negara setiap hari Jumaat jam 7.45 malam disamping giliran kesenian-kesenian negeri lain. Penerbitnya Rosli Derani dan penolongnya Firdaus Mokhtar turut serta mengendalikan rakaman ini.

Gambar 1: Dari kiri - Penggubah Lagu Md. Din Haniffa, Omar M. Hashim (saya), Penerbit Rosli Derani (Klasik Nasional) dan penyanyi RockyDin.

Gambar 2: Sedang berlakon sketsa boria bersama-sama dengan pelawak Chik dan Chop dalam rakaman tersebut.

4 ulasan:

  1. Bila rakaman ni nak keudara kat radio? nak dengar gak..

    BalasPadam
  2. Mahirah Abd, saya tak pasti lagi kerana ianya bergilir dengan kesenian negeri lain juga. Rakaman yang dibuat ni semuanya ada tujuh rancangan termasuk hari raya dan merdeka juga. jika saya dapat tahu awal saya akan tuliskan dalam blog ni... Terima kasih kerana Cikgu Mahirah berminat.

    BalasPadam
  3. Khadijah, juga terima kasih kerana mengambil berat mengenai rancangan ini. Seperti saya katakan di atas, saya akan cuba dapatkan maklumat siarannya dari Klasik Nasional KL dan saya akan maklumkan di blog ini nanti.

    BalasPadam