MIMPI KE BINTANG TV2

Dokumentari Tv Kisaah Omara

Omara dalam Telemovie Kami Datang Nak Raya

Ke Pulau Pinang

Ahad, Jun 14, 2009

Kumpulan GALAPAGOS Sedia Mengadakan Persembahan





Setelah lebih tiga tahun Kumpulan Nasi Kandar Papadom keudara di Radio Malaysia Mutiara FM Pulau Pinang akhirnya penerbitnya Yassier Yusof atau YY telah mewujudkan Kumpulan GALAPAGOS yang turut disertai oleh pelakon tetap siri komedi bermesej ini iaitu Chin, Chik, Pak Umaq dan Din. YY sebagai Chin yang gemar menyanyi, Rockydin sebagai Din pemain gitar, Rosely Abdullah sebagai Chik pemain bongo dan Omar M. Hashim (Omara) saya sendiri sebagai Pak Umaq tokeh kedai Nasi Kandar Papadom dan pemain marakas.

Kali pertama kumpulan ini berhadapan dengan khalayak ramai ialah di Malam Pertandingan Bintang Klasik Zon Utara 2009 yang telah berlangsung dengan jayanya di Hotel Sri Malaysia Kepala Batas, Seberang Perai pada 12 Jun 2009 baru-baru ini. Kumpulan GALAPAGOS telah diberi kepercayaan mengendalikan acara malam tersebut yang juga disiarkan secara langsung ke stesyen-stesyen radio utara iaitu Langkawi FM, Perlis FM, Kedah FM, Mutiara FM, Perak FM dan Klasik Nasional. GALAPAGOS memperkenalkan peserta dan penyanyi undangan secara santai sambil menyanyi, bermain muzik dan berjenaka.

Sekarang ini Kumpulan GALAPAGOS sedang menyusun beberapa lagu baru untuk rakaman album pertama yang akan diterbitkan oleh pencipta/pengubah lagu terkenal di Utara iaitu Md. Din Haniffa. Mudah-mudahan penerbitan album ini akan menjadi kenyataan dan dapat disiapkan sebelum akhir tahun ini.

Kumpulan ini bersedia untuk diundang ke sebarang majlis dan persembahan. Kami boleh dihubungi melalui talian: 013-4220091 (Omara).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan